1
Syns vi? Hörs vi? : nå igenom bruset och marknadsför biblioteket

Syns vi? Hörs vi? : nå igenom bruset och marknadsför biblioteket

av Utter, Malin

Som huvudsyfte med denna handbok om marknadsföring av bibliotek, anger författaren att svenska bibliotek ofta saknar strategier, kompetens och ekonomiska resurser för arbetet med marknadsföring. De första kapitlen i Syns vi? Hörs vi? ägnas åt varför biblioteken ska marknadsföra sig, vad det innebär och hur marknadsföringsprocessen kan organiseras. Vidare tas biblioteksanvändarna, intern marknadsföring, strategisk marknadsföring och kommunikationsplaner upp. Det sista och längsta kapitlet ägnas åt olika kommunikationskanaler, både traditionella och digitala, men också åt hur biblioteken kan arbeta med varumärket och biblioteksrummet. Detta är en inspirerande och välskriven bok som innehåller en lagom mix av författarens egna råd och tips, redovisningar av tidigare forskning och resultat från rapporter och enkäter. Boken är en fantastiskt rik källa för alla som på något sätt arbetar med biblioteksrelaterade frågor, oavsett om det är folkbibliotek, universitetsbibliotek eller skolbibliotek. Författaren Malin Utter är universitetsadjunkt på Bibliotekshögskolan i Borås och undervisar bland annat i marknadsföring. Helhetsbetyg: 5. - - Mikael Johansson..

  • BOK (Häftad)
  • ISBN/EAN: 9789170188299
  • Utgivning: 2019-12-09
  • Utgivare: BTJ
  • Språk: Svenska
  • Omfång: 119 sidor
  • Kategori: Bok- och biblioteksväsen
  • LIBRIS-ID: jtklvt5mg4hg8sbq
  • Art. nr: 425971
bibl.förl.band (2-5 dgr)
Pris: 264:-
Ditt pris: 264:- 
st
plastad (2-5 dgr)
Pris: 287:-
Ditt pris: 287:- 
st
förl.band (1-3 dgr)
Pris: 249:-
Ditt pris: 249:- 
st
Katalogiserad av BTJ
  • Föregående
  • 1
  • Nästa