Tillbaka till BTJ.se
Skriv ut

En nödvändig liten bok... del 2

Av Zuzana Helinskyen_nodvandig_del2

En andra, lika nödvändig, bok om marknadsföring av bibliotek. Världen förändras, tempot ökar och biblioteken hänger med! Marknadsföring är intressant, kul och något som alla på biblioteket, på ett eller annat vis, redan arbetar med. Men biblioteken har allt att vinna på en mer offensiv marknadsföring. Inspireras av dessa 100 nödvändiga sidor!

Denna praktiska handbok innehåller modeller, verktyg och kalkyler illustrerade med konkreta exempel från bibliotek i hela världen. Här finns tips för att förebygga stress och hur man genom sponsring och samarbeten kan få mer resurser till marknadsföring. Dessutom ges en lektion i presentationsteknik, en mängd inspirerande exempel på annorlunda biblioteksaktiviteter och nya utlåningsställen samt en grundlig genomgång av de marknadsföringsmöjligheter som de nya teknologierna, till exempel de sociala medierna, erbjuder. Boken belyser även vikten av den interna marknadsföringen.

Zuzana Helinsky är bibliotekarie, konsult och föreläsare med mångårig erfaren­het av marknadsföringsfrågor i Sverige och internationellt.

Ladda ner omslag »

Köp En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek del 2 på BTJ.se »

Inköpsinformation

Biblioteksutrustat förlagsband
Pris exkl. moms 184 kr

Plastat och biblioteksutrustat förlagsband
Pris exkl. moms 199 kr

Förlagsband
Pris exkl. moms 169 kr

ISBN 978-91-7018-713-1



Logga in
Köp BTJ Förlags titlar i BTJ:s butik
Till Butiken »
Handla som privatperson
I stället för BTJ.se kan du alltid använda formuläret nedan.
Köp BTJ Förlags titlar »
BTJ besöksadress: Scheelevägen 32 | Postadress: 221 82 Lund | 046-180 000 | info@btj.se