Tillbaka till BTJ.se
Skriv ut

En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotek

En nödvändig liten bok om marknadsföring av bibliotekAv Zuzana Helinsky

Behöver verkligen något som är så bra och positivt laddat som biblioteket marknadsföras?

Här diskuterar Zuzana Helinsky nödvändigheten av att marknadsföra bibliotekens verksamhet mer om dessa ska kunna finnas kvar i framtiden. Hon visar på ett lättillgängligt och pedagogiskt sätt hur man kan resonera vad gäller såväl intern som extern marknadsföring, hon presenterar verktyg och utvecklingsmodeller anpassade för biblioteksburk och hon visar också exempel och ger tips på praktiska aktiviteter.

Alla som arbetar på biblioteket kan och bör också medverka i denna marknadsföring om man vill nå framgång.

Framför allt ges råg i ryggen att komma igång med det nödvändiga marknadsföringsarbetet och hela boken utstrålar positiv utvecklingsanda: var inte rädd att försöka, vi har allt att vinna, alla kan!

Zuzana Helinsky är bibliotekarie, konsult och föreläsare med mångårig erfarenhet av marknadsföringsfrågor i Sverige och internationellt.

Inköpsinformation

Biblioteksutrustat förlagsband (Best. nr. 06218003)
Pris exkl. moms 184 kr

Outrustat förlagsband (Best. nr. 06218004)
Pris exkl. moms 169 kr (inkl. moms 179 kr)

ISBN 978-91-7018-561-8

Läs bokens innehållsförteckning »


Logga in
Intervju med Zuzana Helinsky
I anslutning till arbetet med boken gjordes en intervju med Zuzanna.
Kycklingfilé eller lånebok?
Köp BTJ Förlags titlar i BTJ:s butik
Till Butiken »
Handla som privatperson
I stället för BTJ.se kan du alltid använda formuläret nedan.
Köp BTJ Förlags titlar »
BTJ besöksadress: Scheelevägen 32 | Postadress: 221 82 Lund | 046-180 000 | info@btj.se