Tillbaka till BTJ.se
Skriv ut

FAQ - Vanliga frågor och svar

 

Avtal / Blanketter »

Fakturering »

Inköpsorder »

Leverans / frakt »

Pris »

Recension »

Övrigt »

 



Avtal / Blanketter 

Kan jag skriva ett avtal BTJ?
BTJ skriver samarbetsavtal med leverantörer som har en utgivning som överstiger 10 titlar per år. Om ni är intresserade av att skriva ett avtal med BTJ så kontakta oss på inkop@btj.se.

Är ni intresserade av att eventuellt komma med i vårt BTJ-häfte och eventuellt få er bok recenserad - fyll i vårt basavtal »

Tillbaka

Fakturering

Vad har jag kvar som ska faktureras?
BTJ har ingen möjlighet att sammanställa sådan information.

Var ska jag skicka fakturan?
Skicka fakturan som PDF till ekonomi@btj.se
Om ni väljer att skicka fakturan som brev vänligen skicka till:
BTJ Sverige AB
221 82 LUND

Tillbaka

Inköpsorder

Kan ni skicka en sammanställning över mina olevererade order?
BTJ har ingen möjlighet att sammanställa sådan information.

Kommer ni att skicka fler inköpsorder denna vecka och kan jag i så fall sampacka dessa?
Det går bra att sampacka så länge leverans sker enligt påskriven anmälningsblankett eller eventuellt avtal. Vi skickar våra inköpsorder utifrån kundbehov och vi kan därför inte på förhand ge besked om när nästa inköpsorder kommer skickas till er.

Ni har skickat en avbeställning - vad innebär det?
Du har fått en avbeställning då vi inte längre önskar leverans av den/de titlar som står specificerade i avbeställningen. Anledningen kan vara att vi ej mottagit leverans inom förväntad leveranstid.
Observera att BTJ förbehåller sig rätten att avbeställa order enligt nedan:
Svenska och skolspråk- order äldre än 3 månader
Övriga språk – order äldre än 6 månader

Ni har skickat en påminnelse - vad innebär det?
Du har fått en påminnelse då vi ej mottagit leverans inom förväntad leveranstid. Vänligen meddela leveransbesked till vår inköpsavdelning på inkop@btj.se.

Tillbaka

Leverans/frakt

Till vilken adress ska leveransen skickas?
Vid beställningar från BTJ skickas böckerna till vår distributör:
Förlagssystem AB
Att: BTJ AB
Port 12-15
Tunavägen 90
791 61 FALUN

Vem står för frakten?
Det beror på om du har ett avtal med BTJ och vilka fraktvillkor som står där. Om din bok är inskickad tillsammans med en påskriven Anmälningsblankett har du förbundit dig till att betala fraktkostnaden.

Tillbaka

Pris

Vad är ett f-pris?
Det betyder förlagsnettopris, det av förlaget fastställda pris exklusive moms.

Tillbaka

Recension

Har ni mottagit mina recensionsexemplar?
BTJ har dessvärre inte möjlighet att kontrollera leveranser av enstaka titlar då vi hanterar stora mängder recensionsexemplar.

Hur många recensionsexemplar per titel vill ni ha?
Vänligen skicka två exemplar per titel.
Ett exemplar används för katalogisering och ett exemplar skickas eventuellt till lektör för recension.

Kan jag ta del av ett lektörsomdöme?
Om din bok recenseras kommer recensionen att skickas till dig via e-post eller brev. BTJ har ingen möjlighet att på förhand besvara frågor som rör recensioner och erbjudanden.

Kommer min att bok recenseras och erbjudas i BTJ-häftet?
Den bedömningen görs av BTJ:s redaktörer. Om din bok recenseras kommer recensionen att skickas till dig via e-post eller brev. BTJ har ingen möjlighet att besvara frågor som rör recensioner och erbjudanden på förhand.

Vart ska recensionsexemplar skickas?
Vänligen skicka era recensionsexemplar till:
BTJ
Att: Redaktionella tjänster
221 82 LUND

Tillbaka

Övrigt

Hur kommer jag bäst i kontakt med BTJs inköpsavdelning?
Inköpsavdelningen når du bäst på inkop@btj.se.
Du kan även nå oss på telefon 046-180 380 under vår telefontid som är vardagar mellan kl. 09.00 och 12.00.

Vilka bibliotek har köpt min bok?
BTJ kan inte lämna ut sådan information. 
 

Tillbaka

 



Logga in
BTJ besöksadress: Scheelevägen 32 | Postadress: 221 82 Lund | 046-180 000 | info@btj.se